נדנדה מעץ מלא עם גגון דגם מתן

ריהוט טבעי לגן עונת 2015 מתחילה

ריהוט טבעי לגן עונת 2015 מתחילה

מאת: יעל שי דקל

האביב בפתח, מזג האוויר מתחיל להתחמם ואנו בעלי הגינות ומרפסות השמש מתחילים להוציא את האפים החוצה. כמו בכל פריט עיצובי אחר בבית, מתברר שגם ברהיטי גינה יש טרנדים ואופנות. אז מה מתכננת לנו קולקציית 2015 ברהיטי הגינה?

לשבת בנוח במרפסת

במדינה כמו שלנו שבה מנגלים הם התחביב הלאומי. לצאת לפיקניקים חובה לפחות פעמים בשנה. לרבוץ לשיזוף על חוף הים או הבריכה הוא חלק מכל סוף שבוע ולערוך סעודות גורמה בחיק הטבע הוא סוג של מאסט. אין פלא שעיצובים לרהיטים המיועדים לישיבה בגינה, סביב הבריכה או באזור המרפסת פופולאריים מאוד בקרב האוכלוסייה המקומית.

ואכן אפשר לראות בשנים האחרונות בתחום של בית ונוי כי רהיטי הגן והגינה זוכים לעדנה מחודשת. מידי שנה יוצאים עיצובים מושקעים ושפע של אביזרים משלימים לחוויית בילוי מסוגננת בגינה או במרפסת של הבית. השנה ריהוט הגן העכשווי חוזר לעבר מראה עדכני ונוח. לעומת הצבעים המשתלבים של פעם עתה הוא מתהדר בגוונים עליזים וססגוניים. לעומת כסאות גבוהי גב וקשים יש לנו עתה סגנונות ישיבה שונים החל מכיסאות אלגנטיים ועד ספות ופוטונים המתאימים לרביצה ולאירוח.

ריהוט מתמזג עם הטבע

מגמה נוספת הניכרת לעין היא חזרה אל החומרים הטבעיים. אם פעם שלטו בגינה הכיסאות הלבנים מהפלסטיק, הרי שהיום השאיפה של כל בעל גינה להתהדר ברהיטים המשתלבים במראה שלהם עם הגינה, משלימים אותו ומוסיפים אליו.

אז מה אנחנו צריכים לדעת לפני שנוציא את פנקס הצ'קים?

התאמת הריהוט לגינה : כמו לכל מקום אחר בבית, כשבאים לקנות ריהוט חשוב ראשית למדוד את השטח שיעמוד לרשות הריהוט. בשטחים קטנים יחסית מאוד מומלץ שלא להעמיס. חשיבות רבה יש גם להתאמה העיצובית בין הפריטים לבין עצמם. למשל, דרך התאמה בגוונים או בסגנון המבוקש.

עמידות החומר: ריהוט גן עשוי עץ מגיע היום בדרגת עמידות גבוהה. אחד העצים המומלצים הוא עץ הטיקה שעמיד בפני תנאי מזג האוויר הישראלי. עץ נוסף, משובח במיוחד, שהפך פופולארי לאחרונה במערכות ישיבה יוקרתיים הוא עץ ג'ארה אוסטרלי. לעץ זה גוון כהה, הוא מצטיין בעמידות מופתית בתנאי מזג אוויר של שמש ולחות. אבל ללא קשר לסוג העץ שתבחרו חשוב ומומלץ לוודא שהרהיט משוח בצבע עמיד בפני תנאי מזג האוויר .

טקסטיל של ריהוט גן : הפריט שהופך את ריהוט הגן לצבעוני ונוח הוא הטקסטיל. בין אם הרהיט מגיע עם הכריות מראש, כמו במקרה של פוטונים או ספות גן, ובין אם החלטתם להוסיף, חשוב ביותר לבחור בד עמיד. כיום ניתן למצוא בדים לריהוט גן, המגיעים מסנני קרינה ועמידים בפני קרני UV . מומלץ לבחור טקסטיל בגוונים בהירים ולא כהים.

איפה ניתן להשיג?

בעבר היה נהוג לנסוע ביום שישי אחה"צ (עם בת הזוג ובטנדר ששאלתם מחברים) לחנות שמראש ביררתם כי יש לה את המחירים הכי טובים, לבחור את שאתם צריכים, להוציא את פנקס הצ'קים, לשלם, להעמיס ולחזור הביתה. אבל כמו בכל דבר אחר גם כאן העולם השתנה. היום במסגרת האופנות יש היצע רב וחנויות רבות אף יותר. בנוסף לכך, יש גם את האינטרנט וגם בו אפשרויות רכישה לא רעות בכלל. אז מה מומלץ? מאחר ובימינו זמן שווה כסף, נראה כי כדאי להטריח את עצמכם לשתיים-שלוש חנויות כדי להחליט על כיוון וסגנון הריהוט שמתאים לכם. את השאר כבר אפשר לעשות באינטרנט או בעזרת קטלוגים אשר מגיעים היישר הביתה. בסופו של יום אתם בוחרים ותוך זמן האספקה שעליו הסכמתם, הכל מגיע הביתה ואפילו לא צריך יותר חברים עם טנדר.

בקיצור, שאלו עצמכם מהו הסגנון החביב עליכם, תמדדו את השטח העומד לרשותכם, התאימו את הרהיטים הנחוצים ופנקו את עצמכם לקראת הקיץ שממשמש ובא.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה