סט ספסל ושלושה כסאות מעץ מלא

בית עץ בחצר

בית מחוץ לבית

מאת: יעל שי דקל

מי לא מכיר את יעל מהבית של יעל ספר הילדים המוכר? ובכן בתוך כל ילד מסתתר הרצון העז הזה לבנות ולמצוא לעצמו בית משלו ושיהיה רק שלו.

כולנו בוודאי בתור ילדים היינו במקום הזה: רוצים פינה פרטית משלנו. זה מתחיל בגיל מאוד צעיר כאשר רוצים לשחק וממשיך בגיל הילדות, כאשר מחפשים מקום הרחק מהאחים הקטנים ולבסוף בתור נערים עת מחפשים מקום מפלט מההורים. אז כן, בדרישות האלה לא היו הרבה שינויים מילדותינו ועד היום ובית העץ יכול לתת מענה לכל הדברים האלה ואף יותר.

אבל מה כן השתנה? כמו בכל דבר אחר ההבדל המשמעותי בין ילדותינו לבין הילדות של ילדנו היא הסטייל. העיצוב. היום כול הרבה יותר מעוצב, גדול ומושקע. אם כשאנחנו היינו ילדים נתנו לנו כמה קרשים מסמרים ופטיש והצביעו על עץ האורן הקרוב, הרי שהיום ההורים הם אלה שבונים או שוכרים את שירותיה של חברה מקצועית שתעשה זאת עבורם. התוצאה: מרהיבה ומקצועית בהתאם: בית עץ על עץ עם גג וחלון ולמהדרין יש אפילו חשמל.

אז איך מתחילים?

כמו בכל בניה חשוב להתחיל בתוכניות, ואולי אפילו לפני זה בפירוט הצרכים. אם יש לנו ילדים קטנים והרעיון שהם ישחקו בפנים משחקי דימיון, כדי להכין משהו יחסית נמוך עם גישה מבוקרת. אפשר להכין משהו יחסית קטן ורצוי שיהיה במקום בולט לעין המשגיחה של ההורה התורן. אם יש לנו מתבגרים שמחפשים פינה שקטה זה סיפור לגמרי אחר. אנחנו צריכים משהו גבוה, רחוק מהעין ואם אפשר מהאוזן של ההורים. אנחנו צריכים שיהיה להם מקום נוח לשבת ולהישען וכדאי שזה יהיה גדול כדי להכיל שנים שלושה מתבגרים.

אחרי שיש לנו את התוכניות חשוב לחפש מיקום. בזמננו כל עץ עם ענפים ראויים היה עונה על הפרק, היום לא חייבים בכלל עץ. בונים מבנה ועליו רצפה וקירות וכל מה שצריך יחד עם סולם (חבלים או רגיל) ובזה נגמר הסיפור. כלומר כל חצר, אפילו של בית משותף יכולה שיהיה בה בית עץ. אם נודה על האמת הדבר המשותף היחיד שיש לזה עם בית העץ שאנו הכרנו הוא שהוא עשוי מעץ. אבל לפני שאתם חוטפים דיכאון, רצוי שנעדכן כי יש כיום חברות המתמחות ביבוא ובניה של בית עץ לילדים. יש מכל הגדלים ומכל הסוגים וכל שאליכם לעשות הוא לבוא לבחור ולשלם. אבל אם נפשכם בכל זאת חשקה בלבנות להלן כמה טיפים שיעזרו:

טיפים לבניה של בית עץ

בטיחות במקום הראשון. בחרו עץ גדול ויציב ודאגו גם למעקה גם למדרגות או לסולם בטיחותי וגם שלילדים קטנים לא תהיה גישה בלעדיכם.
כדי לבנות בית עץ על עץ (ולא על הדשא), יש לחבר לעץ קורות (מעץ או ברזל) להנחת הרצפה.
השתמשו בחומרים חדישים ושאתם בטוחים בחוזקם. זה לא הזמן למחזר או לחסוך.
חשוב אחרי שבחרתם את העץ לבחור ענפים עבים וחזקים דיים שלא יישברו מהעומס הנוסף.
זכרו לבחור ענפים בבסיס העץ, וזאת כדי שהם יהיו בעלי מעט מאוד תנועה בזמן רוח או סערה. כך לא תסבו נזק לעץ וגם הבית יהיה עמיד לזמן ארוך.
אסור או מאוד לא מומלץ להתפרס על יותר מעץ אחד. בדיוק מאותה הסיבה של תנועה ורוח.
ענפי העץ מתעבים מדי שנה כאשר הענפים ניזונים מצינורות ההובלה של מזון מהשורש לענפים. חיבור הקורות באמצעות חבל, או חבק כל שהוא לא יאפשרו לעץ לבנות צינורות ולהתעבות והם עשויים להסב נזק לענף שעלול להתייבש ולמות מעל לנקודת החבק. לכן שימו לב כשאתם בונים ממש על העץ להתייחס גם לצרכיו ולא רק לצרכיכם. עדיף לחבר את הקורות לענפים באמצעות ברגים או מסמרים.
ניתן לקשט עם צבעים או וילונות וכריות. מומלץ להשתמש בלונגים צבעוניים, בדי סארי ישנים או בבדים למעצבים שכבר איבדו מימי הזוהר שלהם.
אם מדובר בבית עץ סגור כדאי בעיקר בעונות האביב והקיץ לעשות סיבוב לפני הילדים כדי לראות שלא אימץ איזה נחש את בית העץ שלכם.
מאוד מומלץ להתרחק מעצי פרי כי אם הילדים ישתוללו שם ויפילו את כל הפריחה היבול שלכם מאותו העץ יקטן משמעותית.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה