נדנדה לחצר בצבע לבן עם גג לבן דגם נווה

עיצוב אלטרנטיבי לגינה

עיצוב אלטרנטיבי לגינה

לקום בבוקר, להאזין בקשב לציוץ הציפורים, לתהות על רחש הצרצרים, ליהנות מגווני הדשא הירוק, להירטב מטיפות הטל התלויות על עלי העץ הגינתי. פרחים מלבלבים, רוח מרעננת בוחשת בשיערנו. כל אלו כאן להזכיר לנו כמה הטבע הכרחי לחיותנו. עשר דקות של הליכה בגן יספקו שלווה למשך יום שלם. עצים קטנים עם פירות בר יפתונו לעצור ולטעום, שבילי ההליכה אבני מדרך סביב הגן מופרדים בקפידה על ידי ספסלים המיועדים לעוברי האורח אשר רוצים לעצור ולנצור את החוויה ברגע דומם, בטרם ממשיכים אל הקצב המהיר של היום המחכה בפתח. היופי הפרחוני לא סר לשובל השלכת, וממשיך להעלות גרה על שפתיו של כל חובב טבע מצוי.

האם היינו מסוגלים לתאר כך את הגן השכונתי שלנו, אם מישהו לא היה שם פעמיו על העיצוב העירוני? הספסלים לא צמחו מעצמם… מישהו משקה ודואג לשתול את אותם עצים מלבלבים, אשר יוצרים מעגל סביב אותה כיכר מכוסה דשא נוצץ. ובכן,פעם גינה הייתה פשוט מגרש דשא קטן עם שיחי פרחים. עיצובם של גנים התפתחו עם הזמן להיות כורח ציבורי ופרטי כאחד. העיצובים השתנו כמו שגם הגינות החלו להכתיב כורח לשימושים מגוונים יותר. חלקם מיועדים לכנס את ילדי כל הסביבה, ולהיות מעין פארק שכונתי, עם ספסלים לסבתא ולסבא שבאים עם הנכד שרוצה לשחק במגלשות. חלקם מיועדים להתכנס אל תוך רחוב הולנדי עם פנסי רחוב קלאסיים, ולתת תחושה אוונגרדית של חוץ לארץ. חלק אחר הוא בגדר מזרקה 'מרוהטת' בצמחייה, על מנת לסמל שתדלנותה של עיר לגבי מרחב הבילוי והפנאי של תושביה… האמתלות המודרניות מכתיבות עיצובים בהתאם לרוח הדברים.

גנים יכולים להיות מעוצבים במיליון ואחת דרכים. מלבד העיצובים הקונבנציונאליים, העיצובים של כל גינה מחולקים לתתי עיצובים של כל חלק וחלק, וגם בהיבט הזה, קצרה היריעה מלהכיל עד כמה רחוק ניתן ללכת עם כל עיצוב ועיצוב.

גם הגינה בביתכם מועדת לפורענות יצירתית, באותו הקשר. קחו מדבקות קיר מעוצבות על פי ראות עיניכם, קשטו את קירות הגג, הוסיפו ריהוט עתיק יומין, והזמינו צמחי חורף ביתיים, כאלה שחיים מצוין עם הצללה ולא זקוקים יותר מדי לשמש, ויש לכם גינה מעוצבת לכל דבר.

גינות גג מזמן ידועות כז'אנר מלהיב במיוחד לאנשים בעלי ראש עיצובי מבריק. בנוסף למגוון רחב של מדבקות קיר ובנוסף לניואנסים של ריהוט, גופי תאורה, דשא סינטטי, ועוד שלל אפשרויות שכל בר דעת שמתחזק גינה פרטית מודע להן, ניתן גם להניח כלונסאות מעוצבות, ולבנות סביבם שיחים מטפסים שיהפכו את גגכם לחצר של מלכת בריטניה…

השיחים יכולים לבוא בצבעים שונים… למשל כנגד ריהוט עתיק במיוחד, יהיה נכון להשקיע בזרי פרחים צבעוניים, מבעד לשיח הירקרק המטפס… כנגד ריהוט מודרני, אפשר ודשא סינטטי עם כמה עציצים בתוך כדי שיש, יעשה את העבודה. בכל אופן, כיד הדמיון, כך מכלול האפשרויותהגלומות בתחום של עיצוב אלטרנטיבי לגינה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה