נדנדת עץ בייבי פלוס מושב זוגי להורים

יצירת אווירה מרגיעה באמצעות ריהוט

מה מזכירים לכם רהיטי עץ? ייתכן שמתקשרים אצלכם עם צימר מעץ, ריהוט גן או נדנדת עץ מרגיעה. בדיוק. מדובר בחומר המרכיב חוויה שלמה: תחושה של שלווה, כיף, חיבור לטבע והרגשה של חופש. מדוע? מהסיבה הפשוטה שעץ הוא יצירת הטבע, והוא משדר חום וטבעיות. מדוע אם כן לא להעתיק תחושות נעימות אלה לזירה אחרת, בה בדרך כלל קיימת תחושת אי נעימות אצל מרבית האנשים? כאשר מדובר בביטוי ה"מפחיד" הידוע הקרוי ביקור אצל רופא שיניים, ייתכן שאת המצב יכולה להציל דווקא מבואה מזמינה ומרגיעה מרהיטי עץ פשוטים ומתוקים.
תכנון המבואה
כניסה לחלל כלשהו חייבת להיות מתוכננת היטב. בין אם מדובר בכניסה ליחידת אירוח קטנה בצימר כפרי, במרפאת שיניים, במשרד עורכי דין ענק או בדירה עירונית. המבואה משקפת ומעבירה מסר עיצובי של מה נמצא "שם", כאשר ניכנס לתוך נעבה המשרד או הצימר. המבואה תספר לנו דרך עיצובה אילו אנשים נמצאים וגרים באותו הבית. מבואה תדע לרמוז לנו איזה סוג נופש צפוי בצימר: מפנק, מושקע ונעים או חסר מעוף ומשעמם.
מבואה שהושקעה בה מחשבה עיצובית, העשירה בפריטים עיצוביים ונעימה לעין תצליח לרתק את מבטינו ולסחוט אף קריאת התפעלות. מבואה כזו תעשה את "העבודה" ותזמין אותנו ברצון להמשיך להיכנס ולחקור: את הצימר, את המשרד או את המרפאה של רופא שיניים זה או אחר…
תוך כדי סקירת המבואה ויופייה ודאי תהרהרו שאדם שהשקיע בכזה משרד או מרפאה חייב להיות אדם בעל חוש אסתטי מפותח, גישה בריאה, רצון להשקיע, שמקדיש תשומת לב לפרטים ועוד. אין ספק שהעיצוב הולך יד ביד עם בעל המקום, שהרי הוא הכתיב כיצד יעוצב. ככזה הוא משקף את טעמו האישי ואת אישיותו. לפיכך, כאשר מבינים שעיצוב הוא בעל חשיבות מכרעת עבור הצימר או המשרד עוברים לפעול בהתאם: השקעה במראה המבואה של המקום.
חשיבות המבואה היא מכרעת, היות שהיא מהווה, כאמור, את חלון הראווה וחזון המקום. לדוגמא, בהנחה שמרבית המבקרים אצל רופא שיניים באים מלווי חששות הרי שמבואה מתוכננת על בסיס חומר חם ונעים כמו עץ עשויה לעזור לגרום לתחושות טובות, אפילו אם מדובר בתת-המודע של המבקרים.
שילוב פריטי עץ
עץ מרכיב כמעט כל דבר. בין אם מדובר בריהוט (שולחן, כיסא, מדף) או באלמנטים של קישוט (תמונות, פסלים) – החומר העצי משדר תחושה נעימה, נעים למגע ואינו נחשב חומר "קר" כמו ברזל, אלומיניום או זכוכית. על ידי שילוב נכון של פריטי עץ, בתוספת צבעים נעימים וחמים על הקירות ובאמצעות וילון או שטיח, ירגישו מבקרי המרפאה מייד תחושת חמימות ביתית. זו עשויה לנטל תחושות חשש קשות, פחדים ורצון להסתלק מהמקום: לפני תחילת הטיפול אצל רופא שיניים, לקראת בדיקת גינקולוג או לפני פגישה גורלית עם עורך-דין…
זאת ועוד: מיקום אלמנטים מפתיעים, כאלה שבדרך- כלל לא נמצא בכל משרד או מרפאה יותירו בנו רושם גדול ויגרמו לנו לזכור לטובה את אותו המקום: תודו שלא טבעי למצוא ערסל או נדנדת עץ במשרד רואה חשבון או במרפאת שיניים…
אך אם הנדנדה ממוקמת בפינת המבואה, מוקפת עציצים ומשתלבת נהדר עם פרקט העץ, בעצם למה לא? הנטייה תהיה מיד להתיישב ולהתנדנד מעט, עד שיגיע התור.
בנוסף, ייתכן שכיסא מיוחד ומעוצב מגזע עץ גם הוא עשוי להותיר רושם אסתטי עיצובי אדיר. מי שמעריך ייחודיות ומקוריות ודאי יתלהב ויישב על הכיסא: ילדים, בני נוער ומבוגרים. בפעם הבאה זיכרון כיסא גזע העץ יפעיל תחושות טובות והנטייה תהיה רצון לשוב ולהגיע לאותו המקום: הצימר, המרפאה, או המשרד.
עץ ועצה
אין ספק כי עצה טובה לדרך תהיה לשלב אלמנטים של עץ בחללי המגורים או העבודה ככל הניתן. בדירה, במרפאה או בצימר – אלה המתוכננים על טהרת מראה ההייטק ה"קר" אך משכילים לשלב כיסא, תמונה או פסל העשויים עץ ירככו ויאזנו את תחושת הניכור המסוימת שחומרים קרים אלו מעבירים. השילוב של הכול יחד יהיה שילוב עיצובי- פונקציונאלי מנצח.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה